NEBOSH Uluslararası İSG Genel Sertifika Eğitimi Nedir?

 


Gelişmiş ülkelerin tümü, gelişmekte olan ülkelerin ise çoğu ‘İş Güvenliği Uzmanlığı’nı yasalar ile tanımlamış, sınıflandırmış ve düzenlemiştir. Gelişmekte olan ülkeler devlet bünyesinde bazı eğitim ve sınav sistemleri geliştirmişse de mevzuat ve teknik konuların ağırlıklı olduğu bu programlar yetersiz kalmaktadır. Zira İSG alanı, sadece teknik konularla sınırlı kalmayan, yönetsel becerilere de sahip olmayı gerektiren multidisipliner bir meslektir. Bununla beraber, bu gibi ulusal sertifika programları sadece söz konusu ülke için geçerli olmakta, sözkonusu uzman ülkesi dışında mesleğini icra edememektedir.

NEBOSH Uluslararası İSG Genel Sertifika Eğitimi, yukarıdaki açığı kapamak için ortaya çıkmış olan ve hemen hemen her ülkede düzenlenen, dünyanın en bilinen iş güvenliği uzmanlığı uluslararası meslek sertifika programıdır.

Eğitimin Orijinal İsmi

NEBOSH International General Certificate in Occupational Health & Safety

Akreditasyon Kurumu

NEBOSH, İngiltere’nin milli iş sağlığı ve güvenliği sınav kurumudur. 1979’da kurulan kurumun yönetim kurulu IOSH, HSE ve diğer benzeri kurumlardan üyelerden oluşmaktadır. NEBOSH’un sınavlarına her yıl dünyanın 100’den fazla ülkesinde ortalama 35.000 kişi girmektedir.

Kimlere Yönelik

İş güvenliği uzmanları ve yöneticileri, mesaisinin önemli bir bölümü İSG’yi ilgilendiren konularla geçen yöneticiler, tehlikeli sektörlerde kilit alanlarda yöneticilik yapan personel, şu anda çalışıyor veya çalışmıyor olsun kendini iş güvenliği konusunda geliştirmek isteyen herkes

Eğitim Süresi

10 gün eğitim + 1 gün sınav

Eğitimin Versiyonu

NEBOSH birkaç yılda bir müfredatı güncellemektedir. Dönüşen Adam olarak eğitimimiz en son müfredat versiyonu olan "Ekim 2018 versiyonuna (October 2018 Specification)" göre düzenlenmektedir. Bu yeni versiyonda müfredatın güncellenmesinin yanında sınav sisteminde de değişiklik olmuştur. 1 Mart 2020'den sonra Dönüşen Adam'ın düzenlediği tüm NEBOSH eğitimleri bu yeni versiyona göre yapılacak olup, sonunda yer alan sınav da yeni sınav sistemine göre yapılacaktır. Eğitim 2 üniteden oluşmaktadır (IG1 ve IG2). IG1 için tek bir yazılı online sınav yapılacaktır. IG2 için ise yazılı sınav yapılmayıp katılımcının hazırlayacağı ödev yeterli olacaktır.

Katılım Şartı

Türkçe dilinde yapılan eğitim için katılım için bir şart yoktur. İngilizce dilinde yapılan eğitim için ise tek katılım şartı iyi derecede İngilizce bilgisine sahip olmaktır.

Eğitim Metodu

Eğitim normalde sınıf ortamında yüzyüze gerçekleştirilmektedir. Fakat Covid-19 salgını süresince sanal sınıf (interaktif video konferans) yöntemiyle yapılacaktır. Sanal sınıf sisteminde kullandığımız ileri teknoloji sayesinde bu şekilde verilen eğitimde de yüzyüze eğitim içeriğindeki tüm grup çalışmaları, deneme sınavları ve ev ödevleri aynen gerçekleştirilmektedir.

Eğitim Sonunda

Sınavda başarılı olan katılımcılar, NEBOSH’un (National Examination Board in Occupational Safety & Health) uluslararası standartlarda, özellikle çokuluslu şirketler bazında benzersiz bir akreditasyon sağlayan ‘NEBOSH Uluslararası Genel Sertifika’sını almaya hak kazanırlar.

Türkçe dilinde yapılan eğitimde de İngilizce dilinde yapılan eğitimde de başarılı olunduğunda alınacak olan sertifika İngilizce dilinde hazırlanmaktadır ve üzerinde eğitimin hangi dilde verildiğine dair hiçbir ibare bulunmamaktadır.

 

İş Güvenliğinin Tarihçesi Nedir? İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Dönemleri Nelerdir?

Bu kez Türkiye’miz de ve dünyada İş Güvenliği kavramının tarihçesi nden   bahsetmek istiyorum… İnsanoğlu, var olduğu günden beri yaşamını ...

En Yeniler

Powered By Blogger