İSG Eğitim Çalışmasındaki Amaç Rolü Nedir?

İSG uzmanları eğitmelerin İçerik olarak, analize olarak eğitim başarısını kursiyerlerin bireysel olarak arttırmalarında özellikle, işyeri ortamına ve esas olarak alması gereklidir. eğitim tasarımı ve sunumuna bağlamına önem gösterilmesi gerekmekle birlikte kişisel sorumluluk ve deneyimlerinde faydalanması gerekmektedir. İSG uzmanlarının işyerlerindeki varlığı, bu etkinin hangi koşullar altında ortaya çıkağını keşfetmesinde ve onun için gelecekteki olağan kurumlarını öne sürmesinden kritik bir aktarım tetikleyicisi olarak ortaya çıkabilir. bunlar;


  • çalışmalardaki iş güvenliği, büyük ölçüde güvenlik eğitimlerin yanı sıra kişisel deneyimlere ve çalışma faktörlerindeki sorumluların aktarımına göre dayanır.                                                               
  • İş bağlamında eğitim uygulamasını desteklemek için eğitmenlerin rolü genişletilmelidir.                                    
  • Şirketler, çalışma gücünü kaybetmeme süreci üzerindeki kontrollerini artırmak için güvenlik eğitmenlerine bakış açılarını değiştirmeli ve önemi güçlendirmelidir.



 Katılımcılar eğitim sonuçlarından kendilerini sorumlu hissettiklerini  belirtmelidir. ancak eğitimlerin düşük ve sıradan kısa önemsiz bir eğitimlerle kontrol duygusu ortaya çıkarmamasında büyük etken sağlamaktadır.. Bu durumlar, eğitmenlerin eğitim ve uygulamaya karar verdiklerini doğrulamasında büyük sorun etken sağlamaktadır, ancak iş bağlamında eğitim uygulamasını desteklemek için rolleri karşıya yüklenilmesi gereklidir. Bu amaçla, şirketler, çalışma süreci üzerindeki kontrollerini artırmak için İSG  eğitmenlerin güçlü diyaloglarına ve yetkinliklerine ihtiyacı gereklidir.


  1.  eğitmenlerin saha çalışmaların ve iş gücünün başarısını artırmak için en iyi yönetimin kişisel eğitici/öğretici uygulamalardan geçer  ve  bakış açıları sürekli gelişmeye açık olur                                                        
  2. raporlara dayalı en iyi uygulamalar belirlenerek saha uygulamalarında çalışma faktöründe  verim sağlanması;                                                                                                                                                
  3.  eğiticilerin eğitim sonrası sonuçlarına bakılarak yeterlilik, öz-yeterlik ve kişisel sorumlulukların alınıp alınmadığını  gözlemlerle, çalışmalarla görebilir.  ve birinci basamak güvenlik eğitmenleri ile sorumluluk deneyimleri arasında yapılandırma olup olmadığını eğitici görüşme yapılması gereklidir.


İş Güvenliğinin Tarihçesi Nedir? İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Dönemleri Nelerdir?

Bu kez Türkiye’miz de ve dünyada İş Güvenliği kavramının tarihçesi nden   bahsetmek istiyorum… İnsanoğlu, var olduğu günden beri yaşamını ...

En Yeniler

Powered By Blogger